TEST - Gąbki Do Polerowania Pady Polerskie

Zdjęcie
 
Odezwała się do mnie mafia. Chcieli abym przetestował ich pady. Z mafią podobno się nie dyskutuje, ale porozmawialiśmy i przyszła paczka. Prosto od Detaling Mafia Premium Pads, za co składam podziękowania.



Co testujemy

Pady jakie dostałem pochodzą z serii PowerLine, przeznaczone są na maszynę rotacyjną. Producent wskazuje ich główne cechy które odróżniają produkt od konkurencji tj. niestandardowe rozmiary, kształt i rodzaj pian z których są wykonane. 

Nowe rozmiary padów

TEST - Gąbki Do Polerowania Pady PolerskieDo mnie dotarły pady i gąbki polerskie w rozmiarze 142mm, które wg producenta mają zapewnić lepsze wykorzystanie powierzchni roboczej pada(wobec standardowego pada 135mm) przy jednoczesnym zachowaniu wystarczającej precyzji podczas pracy na nieregularnych panelach/elementach. Pady 150mm często wręcz uniemożliwają pracę na bardziej skomplikowanych elementach niż np. dach czy maska

Na zdjęciu od prawej, pad 150mm, 142mm, 135mm.

Czy to się sprawdza?

Tak, ale... dla mnie pracujacego "od zawsze" na padach w rozmiarze 135mm nie jest to jakaś kolosalna różnica. Jest to ciekawa alternatywa, dla wielu może strzał w 10. Przesiadając się ze 135mm na 142mm nie odczułem wielkiego wow, natomiast zmieniając 150mm na 142mm pojawia się różnica. Ma się wrażenie, ze uniwersalnoiść tego drugiego jest dużo wieksza.


Nowy Kształt - Sharp Edge

Test Detailing Mafia Premium Pads - ostra krawędźKolejną wyróznikiem jest kształt pada. Drobny szczegół. Fakt, że sa już na rynku pady z podobnym zamysłem, gdzie kształt przekroju pada przypomina trapez jednak ostra krawędź od Detailng Mafia Premium Pads jest na prawdę ostra i spisuje się wg mnie dużo lepiej. O ile pracujemy na płaskich panelach ta cecha jest w zasadzie do pominięcia. Gdy zaczynają się krawędzie, wtedy zaczynamy doceniać to rozwiązanie. Jestem na tak. Tym padem jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie pracować we wszelkich załamaniach karoserii, granicach obszaru roboczego. Dotyczy to oczywiście tylko pracy z maszyną rotacyjną. Co prawda praca przy listwach jest zdecydowanie bardziej precyzyjna niż na standardowym padzie, jednak jeśli robimy full detailing najlepszym rozwiązaniem i tak pozostanie demontaż listw lub praca z bardzo małymi padami(mają całą masę małych rozmiarów).
Ostra krawędź - to rozwiązanie jak dla mnie jest dużym atutem.
Na zdjeciu, po lewej pad z ostrą krawędzią, po prawej standardowy kształt. Moze nie widać drastycznej różnicy, ale realnie ta krawędź jest wyraźnie zauważalna, a przede wszystkim działa.

PowerLine - Piana Otwartokomórkowa

Wszystkie pady z serii PowerLine są wykonane z pianki otwartokomórkowej. Wg producenta pozwala to na :
- lepsze chłodzenie 
- łatwiejsze prowadzenie maszyny
- lepiej się czyszczą
- większa wytrzymałość.
W zasadzie mógłbym napisać "tak, zgadza się" i zakończyć. Ale nie.


Lepsze chłodzenie

Temperatura podczas pracy(pracowałem rotacją) jest wyraźnie niższa niż ze standardowymi, zamkniętokomórkowymi padami.
Trzeba bardzo chcieć zagrzać powierzchnię aby to zrobić. Różnica jest na prawdę duża. Świetnie spisały się te pady (oprócz polerowania lakieru)przy odnawianiu kloszy lamp. W tym przypadku temperatura pracy nabiera jeszcze większego znaczenia. Lampa z Chryslera Grand Voyagera pozwoliła na próbę z duzym(jak na lampy) padem 142mm. Finalnie zmatowiony klosz Abralonem 3000 został bardzo szybko, komfortowo i z poczuciem bezpieczeństwa wyprowadzony.


Łatwiejsze prowadzenie maszyny*
Tak, z małym wyjątkiem. Miałem do dyspozycji 3 pady. HardCut(najtwardszy), Cut(twardy) i polish(średni).
Polish'a jeszcze nie ruszyłem(nadrobię to). Niebieski, twardy zapewnia przyjemną pracę, dla srednio wprawionych rąk żadnych problemów, bardzo przyjemna praca.

Gwiazdka * pojawia się gdy weźmiemy biały pad. Jest na prawdę bardzo twardy(przypomina mi pada konkurencji na literkę N, S lub dawniej U ;) ) i w początkowej fazie pracy, gdy robimy pierwszy przejazd, gdy jest zimny, dla niektórych może być nieco zbyt nerwowo. Z racji swojej twardości, agresywności nie koniecznie chce się od razu dopasowywac do obrabianego panelu. Po kilku przejazdach jednak nieco mięknie i sytuacja się stabilizuje.
Biały bardzo dobrze wycina, mam wrażenie, ze wyraźnie szybciej wypracowywuje się pasta(w tym. przyp. Koch H8) i praca idzie szybciej.
Biały i niebieski - świetny materiał. O polishu dorzucę jak nim popracuję.


Lepiej się czyszczą.
Pad przed czyszczeniemPad po czyszczeniu
Chyba tak. Osobiście mam nawyk czyszczenia pada po każdym przejeździe. Czyszczę sprężonym powietrzem. Po dwóch, trzech przejazdach pad wyglada niemal jak nowy.


Większa wytrzymałość.

Niektóre pady (Lake Country)mam u siebie(to nie żart!) latami. Co prawda nie pracuję nimi non stop, ale są takie które juz wiele razy widziały się z pralką i wypolerowały setki(moze przesadzam) metrów kwadratowych, a pomimo to koledzy lakiernicy braliby garściami. A może nie? Bo za miękkie(bez obrazy dla lakierników, Dawid, Marcin, pozdrawiam jak czytacie :) ).

Dochodzimy do momentu gdzie postanowiłem pady przewidziane dla rotacji użyć na DA i jednocześnie sprawdzić przydatność niebieskiego pada do OneStep'a.
Poczytajcie na znanym forum o maszynie DA 21mm Eurotec'a. Zabójca padów.
Niebieski pad na tej maszynie spisał się conajmniej dobrze, albo nawet lepiej.
Zagotować pada, rozerwać go, stopić rzep, mocno zadymić tą maszyną to naprawde nie problem. Tym jednym padem zrobiłem ok 2/3 małego auta. Bez oszczędzania. Przez chwile doprowadziłem go do dymienia(pada, nie Peugeot'a). Ta jedna próba nie zrobiła na nim wrażenia. Zaznaczam, że to pad bez dziury wentylującej, poradził sobie nad wyraz dobrze. Przypuszczalnie to zasługa otwartej piany. Ona naprawę dobrze wentyluje. Myślę, ze w połączeniu z wentylowanym BP na maszynie, temat przegrzania staję się z tymi padami dużo mniej groźny.


Obiekt testowy


Test padów - Lakier przed DMPP Niebieski+Koch H8+DA 21mm
DMPP Niebieski+Koch H8+DA9mmdoły drzwi przedTest padów - doły drzwi po - Biały +Koch H8+rotacja
Test padów - błotnik, Niebieski +Koch H8+DA 21mm

 

Podsumowując

Detailing Mafia Premium Pads PowerLine to swietne pady. Wszystko co pisze producent pokrywa się z rzeczywistością. Jedynie ten rozmiar jest dla mnie obojętny. Jakby był standardowy nadal sypiałbym spokojnie :)
Siła cięcia białego pada duża, Niebieski na dualu potrafi wyciąć i wykończyć na podstawowym poziomie. Nic innego nie uzyłem do wykończenia przy tym samochodzie. Tam gdzie zostały hologramy po rotacji, wykończyłem niebieskim padem na DA.
Zdjęcia z prac robione po jednym przejeździe maszyną, po wymyciu. Zdjęcia końcowe z LSP.

PS. Jeszcze jedna uwaga co do rozmiaru i pracy na maszynie Dual Action.
Przy mocnych maszynach z dużym skokiem, a konkretnie mam na myśli 21mm, na talerzu 125mm, pad pomimo swojego większego rozmiaru(a raczej przez niego) na swojej krawędzi, po obwozie, zaczyna odrywać się od powierzchni panelu i pracujemy wtedy w zasadzie powierzchnią o średnicy 125mm(zbliżoną do BackingPlate, do talerza). Mam na myśli nieco skrają sytuację, gdzie mamy mocną maszynę DA, z dużym skokiem i dużymi obrotami.
Więcej grzechów nie pamiętam.
Pady mogę polecić, na pewno są godne chociaż wypróbowania. Ja po teście patrze na nie nieco bardziej przychylnym okiem. 

Pozdrawiam, 
Łukasz Wiecheć